موکب باب الحوائج شهر حر
موکب باب الحوائج شهر حر
تصاویری از محرم و مراسمات مذهبی/,دانلود کليپ بازيگر از شبيه شهر حر,دانلود کليپ فيلم از شبيه شهر حر,دانلود زيباي از شبيه شهر حر

پيشگفتار:
زن از ديدگاه اسلام داراى شخصيتى والا و ارزشمند است كه وجود او زينت بخش آفرينش و افق روحش تجلى‏گاه رحمت و لطافت خلقت مى‏باشد. زن مظهر ظرافت و جمال آفرينش است و اصلاح جامعه در مرحله نخست در گروى تقواى زن و پاكدامنى او مى‏باشد؛ چرا كه سلامت اساسى‏ترين بخش جامعه كه خانواده است وابسته به عفت و تقواى اوست.
بر همين اساس بايد اقرار كرد كه زن يكى از مؤثرترين مربيان بشر است كه مى تواند با تربيت فرزندانى صالح، امتى را رهايى بخشد و جامعه‏اى را نجات دهد. از اين‏رو جايگاه بسيار والاى اين گوهر ارزشمند آفرينش اقتضا مى‏كند كه در صدف حجاب قرار گيرد تا ارزش حقيقى او حفظ شود. آرى! يكى از فلسفه‏هاى اصلى حجاب و پوشش براى زن در اسلام چيزى جز حفظ ارزشهاى والاى زن نمى‏باشد. با تأمل در آيات قرآن و احاديث معصومين عليهم‏السلامدر مى‏يابيم كه اصل پوشش امرى ذاتى و فطرى براى انسان به شمار مى‏رود و برهنگى، فتنه‏اى است كه انسان در اثر وسوسه‏هاى شيطان به آن دچار مى‏شود و جامعه و خويشتن را به آسيبهاى فراوان دچار مى‏كند.
پوشيده بودن زنان در جامعه نه تنها موجب تقويت بنيان خانواده است؛ بلكه سبب حفظ ارزش و شخصيت زن و نيز رشد و تعالى روحى وى مى‏گردد. حجاب براى زنان مانند صدفى است كه گوهر وجودشان را از گزند خطرها و آسيب‏ها مصون مى دارد و نه تنها به آنان، بلكه به جامعه آرامش و سلامت مى‏بخشد و آن را از گزند فساد و فحشا حفظ مى‏كند.
مسأله پوشش، در همه اديان الهى مورد توجه بوده است. دين مبين اسلام نيز كه منطبق بر فطرت بشر مى‏باشد، اهميت ويژه‏اى براى آن قائل شده است.
در قرآن كريم به زنان مسلمان توصيه‏هاى فراوانى شده است كه هنگام خروج از منزل يا رويارويى با مردان بيگانه، اندام و زينت‏هاى خويش را با پوششى مناسب و كامل از نگاه نامحرمان بپوشانند.[1]
بدون شك در عصر حاضر كه كشور ما به شدت مورد هجمه‏هاى فرهنگى قرار گرفته است و دشمنان اسلام با استفاده از امكانات و وسايل جديد و مدرن بيش از پيش درصدد رواج فرهنگ ابتذال در بين مردم به ويژه جوانان هستند توجه بيشتر به مسأله حجاب و پوشش زنان و نيز راههاى جلوگيرى از رواج بدحجابى، بسيار مهم و ضرورى به نظر مى‏رسد.
كتاب «حجاب، حريم پاكى‏ها» كه با قلمى ساده و روان به رشته تحرير درآمده است و به خوانندگان محترم تقديم مى‏شود به بحثهايى مهم و اساسى پيرامون حجاب مى‏پردازد.
از محورهاى مهم اين كتاب مى‏توان به اين موارد اشاره نمود: مفهوم‏شناسى حجاب، حجاب در اديان الهى و آيات قرآن و روايات اسلامى، فطرى بودن حجاب و پوشش در زنان، فلسفه حجاب، راههاى گسترش فرهنگ حجاب، پيامدهاى ناگوار بدحجابى و راههاى مبارزه با آن، پاره‏اى از احكام حجاب و پندهايى به جوانان.
اميد است اين تلاش ناچيز گامى در جهت آشنايى هر چه بيشتر بانوان و به ويژه دختران جوان با ابعاد مختلف مسأله حجاب به شمار آيد و اين آشنايى زمينه‏ساز گسترش فرهنگ حجاب در بين آنها باشد، ان شاءاللّه‏.
---------------------------------------------------
[1] ـ سوره احزاب: آيات 32 و33.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی