موکب باب الحوائج شهر حر
تصاویری از محرم و مراسمات مذهبی/,دانلود کليپ بازيگر از شبيه شهر حر,دانلود کليپ فيلم از شبيه شهر حر,دانلود زيباي از شبيه شهر حر

با سلام خدمت دوستان عزیز ببخشید که با تاخیر این قسمت راه اندازی شد فیلم در چند قسمت اماده شده که از الان میتوانید دانلود کنید برای دانلود بر هر قسمت که دوست دارید کلیک کرده و به راحتی دانلود کنید

 

 

 جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

فطري بودن پوشش
حجاب و پوشش در تمام اديان و مذاهب، داراي جايگاه خاصي است، و يكي از دلايل اساسي آن اين است كه حجاب و عفاف، يك امر فطري است.
داستان حضرت آدم و حوا نيز فطري بودن پوشش را اثبات مي‌كند. در تورات (كتاب مقدس يهوديان كه براي مسيحيان نيز مقدس است) مي‌خوانيم: «و چون زن ديد كه آن درخت براي خوراك نيكوست و به نظر، خوش‌نما دلپذير و دانش فزا رسيد پس ‌از ميوه‌اش گرفته‏، بخورد و به شوهر خود نيز داد و او خورد. آن‌گاه چشمان هر دوي ايشان باز شد و فهميدند كه عريان‌اند؛ پس برگ‌هاي انجير به هم دوخته، سترها براي خويشتن ساختند...».
بعد ادامه مي‌دهد: «و آدم، زن خود را حوا نام نهاد؛‌ زيرا كه او مادر جميع زندگان است. و خداوند خدا رخت‌ها براي آدم و زنش از پوست بساخت و ايشان را پوشانيد» .



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

مقاله مذكور به تاریخ حجاب در مكانها و زمانهای مختلف می پردازد . در این قسمت به حجاب در سرزمین بین النهرین و یونان می پردازیم و در مقاله های آتی به تاریخ حجاب در میان رومیان و شبه جزیره عربستان خواهیم پرداخت .

تاریخ حجاب به چه زمانی بر می گردد ؟
چه كسی نخستین بار از روبنده استفاده كرد ؟ پاسخ دادن به این سوالات ممكن نیست زیرا پوشش و حجاب در اشكال گوناگون قدمتی دارد و دست یابی به اطلاعاتی درخصوص آن دشوار است . با این حال آنچه از منابع در دسترس بر می آید . بالاپوش و لفافی كه تمام بدن را بپوشند قدیمی ترین شكل حجاب است.
با آنكه لفافی با عنوان حجاب ، اساساً پارچه ای چهار گوش یا سه گوش است كه پوشش ظاهری بدن را تشكیل می دهد اما شكل های گوناگونی دارد چنانچه می بینیم شكل استفاده از حجاب در سواحل شرقی مدیترانه با آنچه در آفریقای شمالی وجود دارد متفاوت است .



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

حجاب به معناي پوشش و آن چه به وسيله آن، خود را مي‌پوشانند و نيز حايل بين دو چيز آمده است. جمع حجاب به اين معنا حجب است .(1)

در فرهنگ فارسي، حجاب به معناي نقاب و چادري است كه زنان چهره و سر تا پاي خود را با آن مي‌پوشانند .(2)
حجاب در اصطلاح
با توجه به معناي لغوي حجاب و كاربرد قرآني و روايي اين واژه، شرع مقدس حجاب را اين گونه بيان مي‌كند: «پوشانيدن تمامي اعضاي بدن به جز صورت و دست‌ها تا مچ».
از امام صادق(علیه السلام) پرسيدند: زن تا چه مقدار حق آشكار كردن زينت خود را دارد؟ امام صادق(علیه السلام) فرمودند: «صورت و دو دست خود» .(3)



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

پيشگفتار:
زن از ديدگاه اسلام داراى شخصيتى والا و ارزشمند است كه وجود او زينت بخش آفرينش و افق روحش تجلى‏گاه رحمت و لطافت خلقت مى‏باشد. زن مظهر ظرافت و جمال آفرينش است و اصلاح جامعه در مرحله نخست در گروى تقواى زن و پاكدامنى او مى‏باشد؛ چرا كه سلامت اساسى‏ترين بخش جامعه كه خانواده است وابسته به عفت و تقواى اوست.
بر همين اساس بايد اقرار كرد كه زن يكى از مؤثرترين مربيان بشر است كه مى تواند با تربيت فرزندانى صالح، امتى را رهايى بخشد و جامعه‏اى را نجات دهد. از اين‏رو جايگاه بسيار والاى اين گوهر ارزشمند آفرينش اقتضا مى‏كند كه در صدف حجاب قرار گيرد تا ارزش حقيقى او حفظ شود. آرى! يكى از فلسفه‏هاى اصلى حجاب و پوشش براى زن در اسلام چيزى جز حفظ ارزشهاى والاى زن نمى‏باشد. با تأمل در آيات قرآن و احاديث معصومين عليهم‏السلامدر مى‏يابيم كه اصل پوشش امرى ذاتى و فطرى براى انسان به شمار مى‏رود و برهنگى، فتنه‏اى است كه انسان در اثر وسوسه‏هاى شيطان به آن دچار مى‏شود و جامعه و خويشتن را به آسيبهاى فراوان دچار مى‏كند.
پوشيده بودن زنان در جامعه نه تنها موجب تقويت بنيان خانواده است؛ بلكه سبب حفظ ارزش و شخصيت زن و نيز رشد و تعالى روحى وى مى‏گردد. حجاب براى زنان مانند صدفى است كه گوهر وجودشان را از گزند خطرها و آسيب‏ها مصون مى دارد و نه تنها به آنان، بلكه به جامعه آرامش و سلامت مى‏بخشد و آن را از گزند فساد و فحشا حفظ مى‏كند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

سخن مؤسسه:
«يَا أَيُّهَا الْنَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلاَلبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلاَ يُؤْذَيْنَ؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [= روسرى‏هاى بلند ]خود را بر خويش فروافكنند، اين كار براى اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است».  مسأله حجاب، در همه اديان الهى مورد توجه بوده است و دين مبين اسلام كه منطبق بر فطرت بشر مى‏باشد، اهميت خاصى براى آن قائل شده است كه با بررسى آيات نورانى قرآن و احاديث معصومين عليهم‏السلام به گوشه‏اى از اين اهميت پى مى‏بريم.
بدون شك حجاب موجب خشنودى خداوند است؛ زيرا زن، با حجاب خويش جلال خود را حفظ مى‏نمايد و به راستى جمال و جلال زن در حجاب اوست.
حجاب وسيله‏اى براى گسستن بندهاى اسارت نفس و رهايى از آن به شمار مى‏رود. حجاب نشانگر حيا و پاكى روح و روان زنان است و استقلال فرهنگى و دينى يك جامعه و نيز ايمان و اعتقاد يك زن به ارزشهاى اصيل اسلام به وسيله حجاب به نمايش گذاشته خواهد شد. زن باحجاب، ديگر در تيررس هواهاى نفسانى نامحرمان قرار نخواهد گرفت؛ لذا براى هميشه پاك و محبوب باقى مى‏ماند، و چون مرواريدى در  صدف عفاف، ارزشمند و پربها محفوظ خواهد ماند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

نام كتاب: حجاب، حريم پاكى‏ها
تأليف:گروه پژوهش‏هاى فارسى مؤسسه جهانى سبطين(ع)
نوبت چاپ:اول ـ 1386
چاپ:محمد
قطع:رقعى
تيراژ:2000
قيمت:1800 تومان
آدرس: قم، خيابان انقلاب، كوچه 26، پلاك 46 و 48
تلفن: 7703330ـ0251
شابك: 3-28-8716-964-978



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

 با توجه با حمله ناجوان مردانه رژیم اسرائیل به مردم بی دفاع غزه و فردا روز جهانی قدس است با شرکت در این راهپیمایی با شکوه و حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین شویم 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی