موکب باب الحوائج شهر حر
تصاویری از محرم و مراسمات مذهبی/,دانلود کليپ بازيگر از شبيه شهر حر,دانلود کليپ فيلم از شبيه شهر حر,دانلود زيباي از شبيه شهر حر

پيشگفتار:
زن از ديدگاه اسلام داراى شخصيتى والا و ارزشمند است كه وجود او زينت بخش آفرينش و افق روحش تجلى‏گاه رحمت و لطافت خلقت مى‏باشد. زن مظهر ظرافت و جمال آفرينش است و اصلاح جامعه در مرحله نخست در گروى تقواى زن و پاكدامنى او مى‏باشد؛ چرا كه سلامت اساسى‏ترين بخش جامعه كه خانواده است وابسته به عفت و تقواى اوست.
بر همين اساس بايد اقرار كرد كه زن يكى از مؤثرترين مربيان بشر است كه مى تواند با تربيت فرزندانى صالح، امتى را رهايى بخشد و جامعه‏اى را نجات دهد. از اين‏رو جايگاه بسيار والاى اين گوهر ارزشمند آفرينش اقتضا مى‏كند كه در صدف حجاب قرار گيرد تا ارزش حقيقى او حفظ شود. آرى! يكى از فلسفه‏هاى اصلى حجاب و پوشش براى زن در اسلام چيزى جز حفظ ارزشهاى والاى زن نمى‏باشد. با تأمل در آيات قرآن و احاديث معصومين عليهم‏السلامدر مى‏يابيم كه اصل پوشش امرى ذاتى و فطرى براى انسان به شمار مى‏رود و برهنگى، فتنه‏اى است كه انسان در اثر وسوسه‏هاى شيطان به آن دچار مى‏شود و جامعه و خويشتن را به آسيبهاى فراوان دچار مى‏كند.
پوشيده بودن زنان در جامعه نه تنها موجب تقويت بنيان خانواده است؛ بلكه سبب حفظ ارزش و شخصيت زن و نيز رشد و تعالى روحى وى مى‏گردد. حجاب براى زنان مانند صدفى است كه گوهر وجودشان را از گزند خطرها و آسيب‏ها مصون مى دارد و نه تنها به آنان، بلكه به جامعه آرامش و سلامت مى‏بخشد و آن را از گزند فساد و فحشا حفظ مى‏كند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

سخن مؤسسه:
«يَا أَيُّهَا الْنَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلاَلبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلاَ يُؤْذَيْنَ؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [= روسرى‏هاى بلند ]خود را بر خويش فروافكنند، اين كار براى اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است».  مسأله حجاب، در همه اديان الهى مورد توجه بوده است و دين مبين اسلام كه منطبق بر فطرت بشر مى‏باشد، اهميت خاصى براى آن قائل شده است كه با بررسى آيات نورانى قرآن و احاديث معصومين عليهم‏السلام به گوشه‏اى از اين اهميت پى مى‏بريم.
بدون شك حجاب موجب خشنودى خداوند است؛ زيرا زن، با حجاب خويش جلال خود را حفظ مى‏نمايد و به راستى جمال و جلال زن در حجاب اوست.
حجاب وسيله‏اى براى گسستن بندهاى اسارت نفس و رهايى از آن به شمار مى‏رود. حجاب نشانگر حيا و پاكى روح و روان زنان است و استقلال فرهنگى و دينى يك جامعه و نيز ايمان و اعتقاد يك زن به ارزشهاى اصيل اسلام به وسيله حجاب به نمايش گذاشته خواهد شد. زن باحجاب، ديگر در تيررس هواهاى نفسانى نامحرمان قرار نخواهد گرفت؛ لذا براى هميشه پاك و محبوب باقى مى‏ماند، و چون مرواريدى در  صدف عفاف، ارزشمند و پربها محفوظ خواهد ماند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

نام كتاب: حجاب، حريم پاكى‏ها
تأليف:گروه پژوهش‏هاى فارسى مؤسسه جهانى سبطين(ع)
نوبت چاپ:اول ـ 1386
چاپ:محمد
قطع:رقعى
تيراژ:2000
قيمت:1800 تومان
آدرس: قم، خيابان انقلاب، كوچه 26، پلاك 46 و 48
تلفن: 7703330ـ0251
شابك: 3-28-8716-964-978



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, توسط کاظم حجازی

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد