موکب باب الحوائج شهر حر
موکب باب الحوائج شهر حر
تصاویری از محرم و مراسمات مذهبی/,دانلود کليپ بازيگر از شبيه شهر حر,دانلود کليپ فيلم از شبيه شهر حر,دانلود زيباي از شبيه شهر حر

 بر جويندگان راه و عاشقان راستى و حقيقت پوشيده نيست كه طالبان بلاى كربلا و عاشقان مظلوم آل عبا با سيد و مولاى خويش تا چه مرتبه در مقام يارى و جان نثارى بودند، و از آن دلاوران سعادتمند تا يك تن باقى بود، راضى نشدند كه از فرزندان و برادران و برادرزادگان و عموذادگان آن حضرت احدى پا به ميدان جنگ گذارد.
اما چون از ياران ديگر كسى براى جانفشانى باقى نماند، و همگى رو به سراى جاودان نهادند و همنشين بهشتيان گرديدند، نوبت به نبرد دليرانه دلاوران و شجاعان آل نبوت رسيد.
احمد بن محمد هاشم
ابتدا احمد بن محمد هاشم قدم به ميدان مبارزه نهاد و بيش از بيست منافق را از پاى در آورد، و خود نيز به درجه شهادت نائل شد.
اولاد عقيل
روايت است كه در آن روز هشت نفر از جوانان ماهر و دلير كه از اولاد عقيل بودند به شهادت رسيدند. كه در اينجا اجمالا به ذكر اسامى هر يك اكتفا مى شود.
عبدالله بن مسلم بن عقيل اولين جوان دلير اهل بيت عصمت و طهارت ، به ميدان رفت و در سه حمله مردانه به روايتى بيش از نود نفر از كفار را هلاك كرد، و خود به ضربت شمشير ناجوانمردانه عمرو بن صيداوى جام شهادت نوشيد.
سپس موسى بن عقيل آماده نبرد با ستمكاران و دشمنان آل رسول گرديد، و در جنگ سختى دهها تن از سپاه كفر را از پاى در آورد، و خود هم به شهادت رسيد.
سپس محمد بن مسلم بن عقيل وارد ميدان جنگ شد و پس از نبرد دليرانه و به هلاكت رسانيدن تعدادى از كافران به ضرب ابو جرهم ازدى كه ، خود را مشمول لعنت خداوند گردانيد، به شهادت رسيدد.
سپس جعفر بن عقيل به ميدان نبرد رفت و در نبرد سختى بيش از ده نفر از كفار را به هلاكت رسانيد و به دست بشربن سوطه همدانى ، روى به جنت شتافت .
سپس عبدالرحمن بن عقيل با شجاعت فراوان به سپاه دشمن حمله كرد و دهها نفر از آنان را به هلاكت رسانيد، و به دست عثمان بن خالد جهنى كافر شهيد شد.
سپس عبدالله بن على عبدالله عازم ميدان مبارزه شد و در جنگ سختى به ضرب شمشير خالد بن جهنى شهد شيرين شهادت را به سر كشيد.
سپس جعفر بن محمد بن عقيل و على بن عقيل آن دو به ميدان مبارزه با دشمنان دين و آل محمد رفتند، و بعد از رشادتهاى بسيار، هر دو به شهادت رسيدند.
اولاد جعفر طيار
از اولاد جعفر طيار سه نفر جوان رشيد و شجاع براى جهاد راهى ميدان نبرد شدند. ابتدا محمد بن عبدالله بن جعفر طيار در مقابل لشكر كفار به جنگ پرداخت ، و بيش از ده نفر از منافقين را از پاى در آورد، و به ضربت عامر بن نهشل جام شهادت را نوشيد.
سپس عون بن عبدالله بن جعفر طيار، آن مرد شجاع تعدادى از سواره و پياده لشكر مخالف را هلاك نمود، و به دست عبدالله بن بطه طائى به شهادت رسيد.
سپس عبيدالله بن عبدالله بن جعفر شجاعانه قدم به ميدان نبرد با اشرار نهاد و پس از جنگ سختى با كفار و دشمنان خاندان نبوت به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
اولاد على (عليه السلام )
وقتى كه نوبت جنگ و جان نثارى برادر در راه برادر رسيد، اولين بردارى كه پاى به ميدان نبرد، براى دفاع از حق گذاشت ، ابوبكر بن على بود، او پيوسته جنگيد تا به ضربت زجربن نخعى كافر، به فيض شهادت نائل گرديد.
سپس عمربن على به ميدان نبرد رفت و با يك حمله رجر قاتل برادر خود را از پاى در آورد، و او را هلاك كرد و در ادامه نبرد با لشكر مخالف ، با شمشير دلاورانه جنگيد وپس از جانفشانيهاى بسيار به شرف شهادت رسيد.
سپس محمد اصغر بن على قدم شهامت به ميدان مبارزه با ستمكاران نهاد، مردانه كوشيد و بسيارى از منافقان را به هلاكت رسانيد و به ضربت بنى ابان جام شهادت به سر كشيد.
عباس بن اميرالمومنين ، سه برادر را كه از مادر با وى يكى بودند، و به اسامى ؛ عبدالله بن اميرالمومنين و جعفر بن اميرالمومنين و عثمان ، طلبيد و چنين فرمود:
اى برادران بزرگوار من براى جهاد كردن در راه رسول خدا پيش قدم شويد، و فرزند رسول خدا را يارى نماييد، كه شما را از جمله مجاهدين در راه خدا محسوب مى دارد.
عثمان بن على كه برادر سوم بود، بر ديگر برادران سبقت گرفت و پا به معركه جهاد نهاد، و نبرد شديدى را با كفار آغاز كرد، و تعداد زيادى از كفار را به خاك هلاك افكند و نهايتا به ضربت خولى بن يزيد اصبحى از طايفه بنى ابان از پاى در آمد، و روح شريف و پاكش به ارواح بهشتيان پيوست .
بعد از شهادت عثمان برادر دوم جعفر بن على كه نوزده ساله بود، در مقابل سپاهيان كفر ايستادگى كرد و در نبرد با دوزخيان كوشيد، و عده بسيارى را به هلاكت رساند، تا عاقبت به دست كافرى به نام هانى به شهداى از پيش ‍ رفته پيوست .
پس از شهادت دو برادر جوانتر عبدالله بن اميرالمومنين كه جوانى بيست و پنج ساله بود مبارز ميدان كارزار گرديد، و پس از كشتار بسيار از لشكريان دشمن ، خود نيز در پس برادران ، راهى راه آنان شد.
از برادران تنها عون و عباس باقى ماندند، كه شرح دلاوريهاى آنان در فصلهاى بعد از نظر خوانندگان خواهد گذشت .
بعد از شهادت برادران امام حسين (عليه السلام ) نوبت به دلاوريهاى برادرزادگان و فرزندان رشيد و شجاع امام حسن (عليه السلام ) شش جوان شجاع و دلير به نامهاى ، عبدالله اكبر، عبدالله اصغر، احمد، ابوالقاسم ، ابوبكر و قاسم بودند، كه ذكر نبرد دليرانه آنها در فصل بعدى خواهد آمد.
------------------------------
دكتر عباس علاقه بنديان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:, توسط کاظم حجازی