خاطره یک عالم مصری که با زیارت امام حسین (ع) و با شنیدن روضه ای به دین شیعه روی اورد
جهت دانلود به ادامه مطلب بروید
ادامه مطلب...
چرا«زيارت» کنیم ؟
شك نيست كه«زيارت»در اسلام،بخصوص در فرهنگ شيعه،جايگاه والايى دارد.
امامان و اوليائى خدا،تا حد بسيارى دعوت و تشويق به زيارت كردهاند.
پاداشها و ثوابهاى فراوانى براى«زاير»بيان شده است.
«زيارت»،در ارزش و پاداش،همپاى بسيارى از عبادات،بلكه برتر از حتى جهاد و شهادت به حساب آمده است.
«مزار»ها،در اسلام،از اعتبار خاصى برخوردار است.
«مزور»ها،مورد تكريم فراوان قرار گرفتهاند.
«زيارتنامه»ها،يك دنيا تعليمات و فرهنگ و آموزش و تربيت را شامل است.
راستى...اين همه دعوت و تشويق به زيارت،چرا؟
اين همه پاداش و اجر و ثواب،براى هر قدم قدم زيارت،براى چه؟
چه تناسبى ميان عمل زاير با آن پاداشهاى عظيم و خيره كننده و بهتآور؟
مگر نه اينكه«اجر»،در مقابل«عمل»است؟و مگر نه اينكه تناسبى بايد بين«كار»و«مزد»باشد؟
اساسا چرا بايد زيارت رفت؟
فايده زيارت براى زاير چيست؟
ادامه مطلب...
چرا شيعيان بر تربت سجده مي کنند؟
پاسخ: گروهي چنين مي پندارند كه سجده بر خاك و يا تربت شهيدان، به معناي پرستش بوده و نوعي شرك است.
در پاسخ اين پرسش بايد يادآور شد كه ميان دو جمله: السجود للّه و السجود علي الأرض تفاوت روشني وجود دارد. اشكال ياد شده، حاكي از آن است كه ميان اين دو تعبير، فرقي نمي گذارند.
به طور مسلّم، مفاد السجود للّه اين است كه سجده براي خداست، در حالي كه معناي السجود علي الأرض آن است كه سجده بر زمين صورت مي گيرد و به تعبير ديگر ما با سجده بر زمين، به خدا سجده مي كنيم و اصولاً تمام مسلمانان جهان بر چيزي سجده مي كنند در حالي كه سجده آنان براي خدا است. تمام زائران خانه خدا بر سنگهاي مسجد الحرام سجده مي كنند در صورتي كه هدف از سجده آنان خدا است.
ادامه مطلب...
عالم رباني حاج شيخ مرتضي آشتياني قدس سره فرمود که حجة الاسلام حاج ميرزا حسين خليلي طهراني قدس سره فرمود: «شيخ جليل» که با همديگر سر درس «صاحب جواهر» رضوان الله تعالي عليه حاضر مي شديم، اين قضيه را نقل کرد:
يکي از تجار که رئيس خانواده «الکبه» بود، پسر جوان و خوش صورت و مؤدبي داشت. والده اش که علويه ي محترمه اي بود، فقط همين يک پسر را داشتند. اين پسر هم مريض مي شود و بقدري مرضش سخت مي شود که به حال مرگ و احتضار مي افتد.
ادامه مطلب...
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 47 صفحه بعد